7+1 tipp, amivel kivédhetjük a vírusokat

Tegnap még meleg volt, ma hideg, holnapra esőt ígérnek az időjósok? Nincs könnyű dolga szervezetünknek, ha mindehhez alkalmazkodni akar. Aztán még ott van a stressz is, amivel meg kell birkóznunk. Nekünk és az immunrendszerünknek...
7+1 tipp, amivel kivédhetjük a vírusokat

A nevetés és a jókedv is védi az immunrendszert.

A hölgyeknek különösen sok területen kell helyt állni. Korán reggel ébred, hogy elkészítse a gyereknek a tízórait, majd elviszi őket az oviba, iskolába, aztán szalad a munkahelyre, ahonnan munkaidő végén rohan bevásárolni, aztán a gyerekekért... és így tovább... Mindenhol veszélynek van kitéve, csak úgy leselkednek rá a kórokozók. Sokat kell(ene) a friss levegőn tartózkodni, eleget kell(ene) mozogni és megfelelően kell(ene) táplálkozni. Sok higgadtság kell ahhoz, hogy elviseljük mindezt a nyomást, illetve, hogy megfeleljünk a fentieknek. Néhány tippet szeretnénk adni, hogyan győzhetünk mégis mi!

  1. tipp: Gondoskodjunk a cinkbevitelről!

A cink hiányát jelzi a gyengébb immunrendszer és a kevesebb antitest-termelés. Azért, hogy a nyomelem megvédje a nyálkahártyákat és megnehezítse a vírusok behatolását, egy átlagos felnőttnek naponta 10 mg cinket be kell vinni. Természetes állapotban a hús, a halak, a tojás tartalmazza, de tabletta formájában is bevihetjük.

  1. tipp: Fogyasszunk bodorrózsa-teát!

A bodorrózsa sok E-vitamint és növényi fenolt tartalmaz, amik aktivizálják az immunsejteket. Szakirodalom alapján a magas antioxidánstartalmának köszönhetően gyulladáscsökkentés céljából, immunerősítésre, valamint vírusok és baktériumok ellen használható. Már ½ teáskanál bodorrózsa teafüvet (bioboltokban, webshopokban kapható) öntsünk fel forró vízzel, 5 percig hagyjuk állni. Naponta háromszor igyuk.

  1. tipp: Tisztítsuk az orrunkat!

Minden nap langyos sós vízzel mossuk át az orrunkat. Ezzel eltávolítjuk a kórokozókat, az orrnyálkahártyát megnedvesíti. Orrmosó-szetteket a drogériákban vásárolhatunk, az oldatot pedig akár házilag is elkészíthetjük: 1 liter vízbe 1 teáskanál sót tegyünk!

  1. tipp: Gyakran mossunk kezet!

Ezt az utóbbi időben eleget hallottuk, meg is jegyeztük, de annyit tegyünk hozzá, hogy minimum fél percig és szappannal!

  1. tipp: Tartsuk melegen a lábainkat!

Főleg a végtagok fáznak át a hidegben, ezért mindig viseljünk kesztyűt és pamutzoknit (vagy annál vastagabbat). Ha kihűlnek, az orrnyálkahártya edényei összehúzódnak, gyengül a vérellátásuk és gyengül az immunrendszer.

  1. tipp: Méregtelenítsünk!

Öblögessünk naponta napraforgóolajjal! 1 evőkanál olajat vegyünk a szánkba, forgassuk 15-20 percig, gargarizáljunk és miután kiköptük, öblítsük ki a szájat langyos vízzel (fogat is moshatunk). Először sűrűnek érezzük az olajat, majd utána felhígul. A torkot, a szájüreget és a fogközöket is megszabadítja a kórokozóktól.

  1. tipp: Vegyünk illóolajos fürdőt!

A legtöbb nő „énidőben” elsőként egy forró fürdőre vágyik. Kellemesebbé tehetjük fürdőolajokkal, amely gyulladáscsökkentő hatásúak és egyben kikapcsolóan nyugtató illatuk van. Íme egy recept:

3 csepp mandarinolajat és 3 csepp citromolajat 1 evőkanál jojobaolajhoz adunk, majd az egészet a fürdővízbe öntjük. Legalább 15 percet töltsünk el benne!

  • +1. tipp: „Power-cocktail” reggelire

Készítsünk cékla-avokádó smoothie-t!

Már a középkorban használták a céklát fertőzések kezelésére. Tartalmaz A-vitamint, folsavat, kálciumot, vasat, jódot magnéziumot, nátriumot és foszfort. A betanin (a céklavörös színanyag) védi a sejteket és az ereket.

Az avokádó B-vitamint, E-vitamin tartalmaz, ezáltal antioxidáns, megköti a szabad gyököket.

Azért, hogy a C-vitamin-adagunk se maradjon ki: adjunk hozzá citromot vagy egy pici aszkorbinsavat és édesítésként mézet használjunk, mert flavonoidokat tartalmaz, amely a vírusok ellen hatásosak lehetnek.

4 személyre:

  • 200 g előfőzött vákuumcsomagolt céklát lecsepegtetünk, kockákra vágjuk;

  • 1 érett avokádónak kivesszük a magját, meghámozzuk, kockákra vágjuk;

  • 1 piros almát megmosunk, negyedekbe vágjuk, kivesszük a magházat, kockákra vágjuk;

  • minden hozzávalót 1 evőkanál citrommal, 1 evőkanál mézzel és 500 ml vízzel mixerbe tesszük és pürésítjük.

Kapcsolódó cikkek

Téli zöldségek vitamin- és ásványi anyag tartalma

Hogyan töltsük fel szervezetünket vitaminokkal?

A téli zöldségek sok, a szervezet számára hasznos anyagot tartalmaznak, mint például vitaminokat, ásványi anyagokat. Hogy pontosan miket, megtudhatod a cikkünkből! Sőt, néhány tippet is adunk az elkészítésükhöz!

Ezekkel a trükkökkel turbózd fel a memóriád

Trükkök, amikkel felturbózhatod a memóriádat

Ha úgy érzed, az emlékezőtehetséged nem a régi, de legalábbis ráférne egy kis olajozás, van néhány trükk, ami biztosan a javadra válik.